Veel mensen zijn er al achter, sushi bestellen is heerlijk, maar is het ook gezond? 

Bekijk een aantal redenen waarom je sushi aan je wekelijkse dieet zou moeten toegevoegd.

Het houdt je slank

Niets beter dan naar buiten voor een lekkere maaltijd. Maar hoeveel we ook van uiteten gaan houden, het wordt een beetje lastig als je probeert te vermageren voor die aanstaande strandvakantie. Enter sushi! Deze kleine vormen van eetbare kunst zijn niet alleen heerlijk, maar kunnen ook super gezond en low cal zijn. Bestel ook eens een salade erbij, en geniet daarnaast ook van een bord vol sushi en krijg je proteïne fix!

Wasabi is heerlijk en gezond

Sushi en wasabi gaan hand in hand, net als de Kardashians en hun selfies. Maar wist je dat de groene pasta veel gezondheidsvoordelen biedt? Niet alleen verrijkt het de rauwe vis en versterkt het de smaken, het onderdrukt blijkbaar ook bacteriën die voedselvergiftiging kunnen veroorzaken!

Goed voor het geheugen

We snappen dat niet elk stukje sushi gezond is. Vermijd natuurlijk het gefrituurde spul (maar hey alles met mate toch?). Maar de gebruikte vette vis – zoals tonijn en zalm – is rijk aan omega-3 vetzuren, waarvan wordt aangenomen dat ze de geheugenfunctie en andere mentale vaardigheden verbeteren!

Gember tegen rimpels

Ik bedoel echt, wat doet gember niet voor je? Afgezien van het geven van een heerlijke kick aan je sushi. Gember heeft een vrachtwagenlading aan anti-oxidanten die helpt voorkomen dat schade aan het collageen in je huid optreedt. Denk eens aan het geld dat je bespaart door geen Botox te hoeven nemen.

Geef je energie

Nori (het zeewier dat wordt gebruikt om deze bundels van vreugde in te wikkelen) zit boordevol B12 vitaminen. B12 is een vrij belangrijke voedingsstof die het voedsel dat we eten omzet in glucose, dat we gebruiken voor energie. Geen red bulls meer, neem gewoon wat zeewier! Heb je zin gekregen in een beetje sushi of sashimi? Dan even snel kijken op shabutogo.nl. 

Pin It on Pinterest